Euroopa Liidu direktiivid tagavad tasuta kaheaastase garantii kõigile Euroopa Liidus müüdavatele toodetele. Oleme oma EL-i seadustest tulenevate kohustustega väga kursis ega varja end sellest ajast lühema garantiiperioodi taha. Kui ostate rehve või velgi poest rehvid123.ee, garanteerime teile selle garantii õiguse.
Garantii tingimused:
Toote garantii kasutamiseks peate esitama ostu kinnitava dokumendi (arve, tšekk) või selle koopia.
Mida teha, kui kahtlustate, et olete ostnud halva kvaliteediga toote?
Kõige tavalisemad garantiijuhtumid
Levinumad juhtumid, mida garantii ei hõlma
Kas defektne rehv võib põhjustada vibratsiooni?
14-päevane järelemõtlemisperiood
Siin on lühike ülevaade tavalisest garantiiprotseduurist, et teaksite, kuidas käituda defektide avastamisel või mida garantii taotlemisel oodata:
![]() |
Tihti ilmnevad rehvide või velgede tehasevead paigaldamise ajal. Kui avastate kahtlusi toote kvaliteedi osas pärast kasutamise alustamist, kontrollige esmalt, kas seda saab ohutult kasutada. Kahtluste korral pöörduge spetsialistide poole. Teie ohutus on kõige tähtsam. |
![]() |
Toote garantii kasutamiseks võtke kaasa ostu kinnitav dokument (arve, tšekk) või selle koopia. |
![]() |
Võtke ühendust rehvid123.ee personaliga e-posti, telefoni või muude kontaktandmete kaudu. |
|
Kui taotlete garantiid e-posti teel, lisage e-kirjale defekti fotod. Mõnikord saab nende põhjal garantiijuhtumi kinnitada. Sel juhul saate uue toote või raha kiiremini kätte. |
|
Korraldame defektse toote transpordi meie juurde. |
|
Rehv tuleks kontrollimiseks tuua ilma veljeta ja velg ilma rehvita. Kui viga ei ole pärast lahtivõtmist nähtav, pidage nõu rehvid123.ee töötajatega. Garantiijuhtumi kinnitamisel hüvitame paigalduskulud. |
|
Saadame defektse toote tootjale kontrollimiseks või korraldame sõltumatu ülevaatuse. Esindame teie huve, et leida kiireim ja usaldusväärseim lahendus garantiiprobleemidele! |
|
Kontrolli käigus tuvastatakse rehvi kahjustused ja nende põhjused. |
|
Garantiiprotseduur kestab tavaliselt 15–30 päeva*. Kui rikkumisi on keerulisem tuvastada või logistikaga esineb viivitusi (nt pühade ajal), võib protseduur kauem kesta. |
![]() |
Kui kinnitatakse, et toode on tehase defekti tõttu vigane, asendame selle uuega. Tootjate soovituste järgi võib samale teljele paigaldada ühe uue rehvi, kui vana rehvi mustri jääk on vähemalt 70 protsenti. |
![]() |
Kui toote asendamine uuega ei ole võimalik (kuna seda ei toodeta enam) või kui keeldute asendamisest, tagastame raha. |
![]() |
Olenemata sellest, kas juhtum on garantiiline või mitte, korrastame kasutuskõlbmatu rehvi utiliseerimise. |
![]() |
Teie ostetud toote garantii pikeneb nende päevade võrra, mille jooksul garantiiprotseduur kestis (st kauaks te ei saanud toodet kasutada). |
![]() |
Garantiiprotseduurid ei ole tavaliselt mugavad ega meeldivad, kuid püüdleme selle poole, et kõik toimuks kiiresti ja teie huvid oleksid kaitstud. |
Tasakaalustamatus
Nagu enamiku rehvikahjustuste puhul, avastatakse tasakaalustamatus sageli juba paigaldamise ajal. Kui pärast uue rehvi paigaldamist sirgele veljele ei õnnestu see tasakaalustada või vajab tasakaalustamiseks ebaproportsionaalselt palju raskusi, pöörduge rehvid123.ee töötajate poole.
Kihtide lahtitulek, ilmsed vead rehvi konstruktsioonis
Kui kahtlustate rehvi konstruktsioonidefekte või kihtide lahtitulekut, ärge riskige seda enam kasutama. Vahetage see kohe varurehviga või pöörduge tehnilise toe poole. Illustratsioonil on toodud näited ekstreemsetest juhtumitest, kus rehvikihid eralduvad – juhtidel võib jääda ehitusvigadele tähelepanu pööramata. Selliste defektide esimesed märgid ei pruugi olla eriti selged.
Soovitame julgelt kasutada oma õigust toote garantiile. Kui kahtlete, kas teie probleem kuulub garantii alla, võtke ühendust rehvid123.ee esindajatega ja vastame meeleldi kõigile teie küsimustele. Aja kokkuhoiuks pakume siiski näiteid ja illustratsioone levinud garantiiväliste rehvikahjustuste kohta. Kahjuks on sellistes olukordades rehvid mehaaniliselt kahjustatud ja garantii ei kehti.
Kahjustused madala rehvirõhu tõttu
Pikaajalisel sõitmisel liiga madala õhurõhuga kahjustub rehvi konstruktsioon sarnaselt suure ülekoormusega. Sellised kahjustused on eriti ohtlikud, sest nende tuvastamine on keeruline — need ilmnevad alles rehvi plahvatuse või muu deformatsiooni kaudu. Kuid pärast rehvi eemaldamist ja sisemuse vaatlemist on näha, kas kahjustus on tingitud alarõhust. Rehvi sisemised küljed on „põlenud“, näha on laaste ja tunda küljekonstruktsiooni nõrgenemist. Kui need sümptomid esinevad, pole rehvigarantii juhtumid võimalikud. Selliste kahjustuste vältimiseks on rehvirõhu regulaarne kontrollimine äärmiselt tähtis.
Turvise ebaühtlane kulumine ja muud mehaanilised kahjustused
Ebaühtlane turvise kulumine osutab tihtipeale sellele, et vigane on auto rataste geomeetria, vedrustus on välja veninud või õhurõhk ei ole sobiv. Harvade juhtude korral, järsu pidurdamise või blokeeritud ratta puhul ilma ABS-ita, võib turvis ühest kohast kahjustuda (kuluda). Sellise kahjustatud rehvi edasisel kasutamisel tekib vibratsioon. Ebaühtlase turvise kulumise juhtudel rehvigarantii ei kehti.
Muhud, mis tulenevad rehvi konstruktsiooni mehaanilisest kahjustamisest
Rehvi küljed on kõige nõrgemad ja kergemini kahjustatavad. Pärast lööki aukude või äärekivide vastu võib rehvi sisemine struktuur puruneda, õhurõhk jõuab rehvi sisekihtidesse ja tekib muhk. Mõnikord võib muhk ilmneda päevade või isegi kuude jooksul pärast lööki või pärast korduvat lööki samasse kohta. Kui muhk ilmneb uue rehvi paigaldamisel ja esimestel päevadel pole rehvi sisemises osas näha ühtegi kahjustust, on tegemist tehase veaga. Kui see tekib hiljem, on tõenäoline, et rehvi kontrollimisel, kui see lahti lõigatakse, leitakse mehaaniliselt purunenud kiud ja rehvi ei vahetata välja garantii korras.
Vale paigaldamise tõttu tekkinud kahjustused
Valesti paigaldades võib kahjustuda rehvi osa, mis puutub kokku veljega. Sellised kahjustused võivad põhjustada õhu lekkimist kas välja või rehvi sisekihis. Valige hoolikalt usaldusväärsed paigaldajad!
Sageli arvatakse, et vibratsiooni põhjuseks võivad olla peidetud rehvi defektid, kuid vibratsiooni on tunda läbi auto kere või rooli. Paljud tegurid võivad põhjustada vibratsiooni (rehv, velg, rumm, vedrustuse seisukord jne), seega tuleb välja selgitada, kas põhjustajaks on vigane rehv või muud auto osad. Ainuüksi asjaolu, et enne uute rehvide paigaldamist polnud vibratsiooni, ei tähenda otseselt, et rehv on defektne.
Mida tuleks esimesena kontrollida?
Kui vedrustuse lõtvus on välistatud, tuleks rattaid kontrollida, et leida, milline neist vibratsiooni põhjustab; eemalda see ja kontrolli.
Kui vibratsiooni allikat pole pärast esmast ülevaatust leitud, on veel mõni tähelepanek, millele tähelepanu pöörata.
Kuna rehvid koosnevad paljudest eraldi kihtidest ja komponentidest, võivad nende omadused (kõvadus, elastsus) eri kohtades veidi varieeruda. Seda nähtust nimetatakse rehvi struktuurseks ebaühtluseks. Veeremisel kokkusurutud rehv toimib nagu vedrud. Kui vedrude kõvadus erineb rohkem kui lubatud, võib see põhjustada vibratsiooni.
Rehvi struktuursed ebaühtlused
Tootmisprotsessi lõpus mõõdavad tootjad seda omadust, et kontrollida struktuurse ebaühtluse lubatavust. Mõnikord tähistatakse punase täpiga, kus selle omaduse maksimum asub (radiaaljõu variatsiooni esimene harmooniline maksimum). Samuti märgitakse kollase ringiga rehvi kergemad kohad.
Rehvi kergimate punktide ja maksimaalse struktuurse ebaühtluse märgised
Tavaliselt ei ole see teave tarbijate ega isegi rehvipaigaldajate jaoks oluline. Rehve paigaldatakse ja kasutatakse üldjuhul sõltumata sellistest märgistustest. Mõnikord võib punast punkti ekslikult pidada kõige raskemateks kohtadeks, püüdes neid ühendada ventiilikohtadega ja nii edasi. Tegelikult, et saavutada ratta maksimaalne ühtlus, peaks punane täpp langema kokku veljel oleva spetsiaalse märgistuse või madalaima punktiga.
Kuidas tuvastada ja kompenseerida rehvi struktuurseid ebaühtlusi, saab näha järgmisest video postitusest (inglise keeles):
Isegi kui rehvi struktuurne ebaühtlus on lubatud, võib vale paigutus veljel põhjustada vibratsiooni. Spetsiaalsed tasakaalustusmasinad võivad määrata konstruktsiooni ebaühtluse ja valida parima positsiooni. Tavaliselt tehakse katseid rehvi 180 või 90 kraadi pööramise teel või paigaldamisel teisele veljele.
Rehvide test kandesimulatsiooniga masinas. (Lubatud piir 80, kvaliteetne rehv vasakul (45), defektiga parem (90)
Kui kahtlustate, et ostetud rehv võib põhjustada vibratsiooni, võtke kohe ühendust rehvid123.ee esindajatega. Teeme koostööd, et kindlaks teha rehvi kvaliteet ja tagada Teie kui ostja garantiiõigus.
OLULINE: Tootmisprotsessi jooksul kontrollivad tootjad iga rehvi geomeetrilist tasakaalu ja konstruktsiooni ebaühtlust. Need omadused võivad halveneda ebaõige transportimise tõttu ning erinevad tootjad võivad kehtestada erinevaid standarditolerantse. Usaldusväärsed ja tuntud rehvitootjad tagavad veelgi põhjalikuma kontrolliprotsessi, taluvad väiksemaid vigu ja pakuvad kvaliteetset logistikat.
Teil on õigus rehvid123.ee-st ostetud kaup 14 päeva jooksul tagastada, ilma põhjendusi esitamata, ja saada tasutud summa tagasi. Selle õiguse kasutamiseks peate 14 päeva jooksul selgelt teavitama rehvid123.ee administratsiooni oma otsusest, kasutades selleks kirjalikku teadet (posti või e-posti teel). Vabas vormis teates märkige oma kontaktandmed, tellimuse või arvenumber, ostetud tooted, tagastamise viis ja aeg ning pangakonto, kuhu soovite raha tagasi saada. Tähtajast kinnipidamiseks piisab, kui teavitate meid 14 päeva jooksul alates kauba kättesaamisest. Kui taganemisperioodi lõpp satub kokku puhkepäevaga, pikeneb see järgmise tööpäevani. Toode tuleb 14 päeva jooksul alates taganemisotsusest teatamise päevast tagastada . Kui toode on tagastatud, veendumaks, et see on kasutamata, korras ja säilitanud müügivälimuse, tagastame kolme tööpäeva jooksul kogu makstud summa koos kohaletoimetamise tasuga (välja arvatud lisakulud, kui valite mittestandardse saatmisviisi).
Oluline:
Selle õiguse kasutamisel peate katma tagastuskulud või toimetama tagastatava kauba rehvid123.ee kontorisse aadressil Savanorių pr. 176F, Vilnius.
14-päevane taganemisperiood ei kehti eritellimusel (e-poe sortimendivälistele) toodetele.