Suve-, lamell- ja talverehvide test temperatuuril 0°C kuni +15°C

rehvid

Et teada saada, kuidas temperatuur mõjutab suve-, lamell- ja talverehvide jõudlust kuiva ja niiske ilmaga, viisid Tyre Reviews ja Test World koos läbi väga huvitava katse. Lõpuks on selge, millise temperatuuri juures on kõige parem rehve vahetada.

Alles hiljuti oli võimatu sellist katset teha, sest ilma ei saa kontrollida ja temperatuur muutub katse ajal kiiresti (5 rehvi pidurduskatse võtab umbes tund aega). Tänu Soomes asuvale Test World katsepolügoonile sai Tyre Reviews nüüd katsetada suve-, CrossClimate, lamell-, talve- ja põhjamaiseid (pehmeid) rehve kuival ja niiskel teel, temperatuuridel 0° C, 2° C, 6° C, 10° C ja 15° C! Kõiki rehve testiti ka lumel, temperatuuril -9° C.

Katse viidi läbi VW Golf 205/55R16 rehvidega.

Kasutatud rehvimudelid:

  1. Continental PremiumContact 6 - suverehvid
  2. Michelin CrossClimate plus - CrossClimate rehvid (suverehvid, mis on sertifitseeritud talvel kasutamiseks)
  3. Continental AllSeasonContact - aastaringsed lamellrehvid
  4. Continental WinterContact TS 860 - kõvad ehk Euroopa talverehvid
  5. Nokian Hakkapeliitta r3 - põhjamaised Nordic talverehvid

Pidurdusteekond märjal asfaldil sõltuvalt temperatuurist (X-telg - temperatuur, Y-telg - kaugus meetrites)

rehvid123 chart

Andmete visualiseering: Rehvid123.ee

Põhjamaised Nordic talverehvid andsid ettearvatava tulemuse, kuna need on mõeldud täiesti teistsugustele temperatuuridele. Neil on palju eeliseid rasketes talvistes oludes jäistel ja lumistel teedel, kui õhutemperatuur on alla -10° C. Pehmed rehvid pole mõeldud suvel sõitmiseks.

Suverehvid andsid aga huvitavaid tulemusi: 10° C juures jäid nad ikka veel aastaringsetest lamellrehvidest maha. Alles 15° C juures näitasid suverehvid lõpuks, et need on mõeldud suveks!

Juhitavuse katse lumel -9 °C juures

Rehvid123 chart

Andmete visualiseering: Rehvid123.ee

Suverehvide tulemus oli ettearvatavalt kõige halvem. Neil pole lumega mingit haardumist, talvel on selliste rehvidega väga ohtlik sõita.

Lamellrehvidest oli Continental Michelinist kurvides veidi kiirem. Üldiselt oli nende tulemus lumel hea.

Talverehvid lasevad lumel pidurdamisel ja kurvides end veidi turvalisemalt tunda kui lamellrehvid, seega oli ka ringiaeg parem.

Põhjamaised pehmemast kummist Nordic rehvid võitsid veenvalt, kuna neil on ideaalne pidamine lumel ja jääl, väga stabiilne ja prognoositav juhitavus. Põhjamaised rehvid on rasketes talvistes oludes lausa üllatavalt head, kuid suvisel ajal ei suuda need kuival ega märjal teel teistega konkureerida.

Pidurdusteekond kuival pinnal (meetrites)

Rehvid123 chart

Andmete visualiseering: Rehvid123.ee

See pole üllatus, et suverehvid pidurdavad kuival asfaldil mis tahes temperatuuril (vahemikus 0 °C kuni 8 °C) kõige paremini, sest siin mängib rehvi haardepind suurt rolli.

Nagu rehvitootjad soovitavad, on optimaalne temperatuur rehvide vahetamiseks 7 °C. Tyre Reviews ei suutnud siin samuti midagi muud tõestada. Mitu miljardit väärt tööstus tunneb oma toodet paremini kui keegi teine.

Loe edasi

Kuidas õigete mõõtmetega rehve otsida?
Konkreetsele autole sobivad rehvimõõdud ja rehvirõhud on kirjas autol all olevate rehvide külgedel. Rehvirõhud võivad olla näidatud kütuseluugi siseküljel.
Rehvirõhk
Õige rehvirõhk on optimaalse kütusekulu ja rehvi pika eluea jaoks hädavajalik.
Rehvide märgistused
Rehvidel oleva informatsiooni lugemine ja mõistmine.