Rehvide kättesaamisel võib mõnda inimest tabada üllatus, kui ta näeb rehvidel erinevat värvi triipe. Kui see kogemus on sulle tuttav, siis sa tead, et nende triipude pärast ei pea muretsema. Neile aga, kes näevad taolisi triipe esimest korda, soovitame seda artiklit lugeda.
Kõik rehvitootjad, sealhulgas tuntud brändid, peavad tõsist vaeva nägema selle kallal, et nende rehvitehnoloogia oleks konkurentidest parem.
Selle tõttu on terve tootmisprotsessi professionaalsus väga kõrgeks aetud. Iga päev loovad rehvitootjad tuhandeid mustrilehti, mistõttu on tähtis omada toimivat süsteemi, et mustrid omavahel segamini ei läheks ning sellest rahalist kahju ei tekiks.
Üheks sellise süsteemi osaks on erinevad värvilised triibud või numbrikoodid, mis annavad täpse ülevaate rehvi mõõtudest, segust ja teistest vastava mudeli omadustest. Neid koode ja teisi märke võivad lugeda näiteks erinevad sorteerimisrobotid.
Triibud on tähtsad ainult rehvitehasele endale (rehvide tootmiseks); need on mõeldud erinevate protseduuride hõlbustamiseks. Tavatarbijale ei oma need mingisugust tähtsust ning need kuluvad pärast mõningast sõitu maha.
Igal rehvitehasel on kasutusel oma sümbolid, triibud ja muud jooned. Olenevalt tehasest võib nende tähendus mõnevõrra erineda. Tasub meeles pidada, et sama mudeli/mõõtudega rehv võib isegi samas tehases olla erinevate triipudega. Selle tõttu ei tasu muretseda, kui tellitud rehvide triibud omavahel ei kattu või need on üksteisest erineva värvusega.
Rehvi küljeseinal olevad värvilised täpid on sarnaselt triipudele vajalikud eelkõige tootjatele. Tavalisele autoomanikule ei oma need mingisugust tähendust.
Tootjate lõikes võib nende tähendus erineda. Näiteks võivad need tähistada järgmist informatsiooni:
Kokkuvõtteks: kuna tegemist on tehastes kasutatava tootmist lihtsustava lahendusega, siis tavatarbija nende triipude ja täppide pärast muretsema ei pea. Meeles tuleks pidada ainult seda, et kuigi sama mudeli/mõõtudega rehvil võivad need märgistused erineda, siis rehvidel endal mingisugust erinevust ei ole.