Rehvide märgistused

padanga

  1. Rehvi laius. Rehvi laius millimeetrites, ühest äärest teiseni. Antud rehv on 165 mm lai.
  2. Rehvi kõrguse suhe. Näitab rehvi kõrguse suhet võrreldes rehvi laiusega. Tähistus „65” tähendab, et rehvi kõrgus moodustab rehvi laiusest 65%.
  3. Rehvi läbimõõt. Rehvi siseosa laius ühest äärest teiseni, tollides. Selle rehvi diameeter/läbimõõt on 13 tolli.
  4. Koormusindeks. Näitab õige rehvirõhu korral rehvi maksimaalset kandevõimet.
  5. Kiiruskategooria. Näitab rehvi maksimaalset lubatud kiirust õige rehvirõhu ja ettenähtud koormuse korral. T tähendab, et antud rehvi maksimaalne sõidukiirus on 190km/h.
  6. Rehvi ehitus. Annab teavet rehvi struktuuri kohta. “R” tähendab radiaalrehvi, mis omakorda tähendab seda, et rehvi turvis sisaldab tugevdusnööre, mis asetsevad rehvi veeresuunaga rist. Need traadid ulatuvad üle terve rehvi külgedeni välja. “B” tähendab diagonaalrehvi, kus tugevdusnöörid jooksevad rehvi keskjoone suhtes diagonaalselt üle rehvi traadist traadini. Iga järgmine nöörikiht jookseb eelmisele vastassuunas, mille tulemusena tekib risti-rästi muster.
  7. XL ja RF – tugevdatud rehv, mis talub raskemat koormust.
  8. Tootjamaa. Näitab riiki, kus rehvid valmistati. Näitena toodud rehv pärineb Ühendkuningriikidest.
  9. UTQG (Uniform Tire Quality Grading). UTQG – USA Transpordiameti (DOT) poolt välja töötatud ühtne rehvide kvaliteedi hindamise süsteem. USA föderaal struktuurid seavad tootjaid hindama sõiduautode rehve kolmel tingimusel: turvise kulumine, vastupanu veojõule ja temperatuurile. Turvise kulumine - see hindab rehvi kulumiskoefitsienti, mis toimub kontrollitud tingimustes. Standardmärgiks on 100. Rehv, mille märgistus on 200, on ka kaks korda märgistusest 100 parem. Rohkem kui 100 — suurepärane, 100 — hea, vähem kui 100 — kehv. Märkus: turvise kulumise mõõtmine kehtib ainult tootja erinevate rehviseeriate hindamiseks. Seda ei saa võrrelda teiste tootjate rehvide kulumisega. Tõmbetugevus näitab, kui hea on rehvi pidamisvõime märjal pinnasel. Hindamine põhineb sirgjoonelisel märjal teekattel pidurdamise tulemustega. See ei näita kurvide läbimist. A — suurepärane, B — hea, C — kehv. Temperatuuri katse näitab rehvi vastupidamist soojenemisele. A — suurepärane, B — hea, C — kehv. Märkus: seaduses on ette nähtud, et kõik rehvid peavad vastama miinimumreitingule “C”.
  10. DOT – tähendab seda, et rehv vastab kõikidele USA Transpordiameti (Department of Transportation) poolt etteseatud standarditele.
  11. Rehvi kulumise indikaator. Kui rehv on kulunud indikaatorini, vajab see väljavahetamist. Paljudel rehvidel on rehvi kulumise indikaatorid ka rehvi mustrisse "peidetud".
  12. Tootekood: tehase tähis; rehvi mõõtmed.
  13. Tootmise kuupäev (nädal/aasta). Näidisrehvi tootmise aasta on 1993. nädal 34. kuna selle rehvi tähis on 343. Kui rehv on valmistatud näiteks aastal 2017, võib selle tähis olla 3417 = 2017. aasta 34. nädal.
  14. Täiendavad tähised. Näidistootel M&S. Sellel on sama tähendus (Mud+Snow – muda+lumi) kui sümbolil M+S või MS. M&S tähisega rehvid on küll suure sooritusvõimega, aga see ei tähenda ilmtingimata seda, et need sobivad aastaringseks kasutuseks. Universaalsed (lamell) rehvid kannavad pigem märgistus „AW” (Any weather – mistahes ilm) või „AS” (All seasons – aastaringne). Sümbolite asemel võib sealt leida ka tähistusi. Päike – suverehv, vihmavari – vihmasesse keskkonda sobiv suverehv, lumehelves – talverehv.
  15. „ECE” tähendab laias mõistes „E” tähistust, mis kinnitab, et rehv vastab Euroopa direktiivile ECE- R30.
  16. Tähendab rehvi, millel puudub sisemine õhukumm.
  17. Lisakirjeldus rehvi koostise ja disaini kohta (näiteks mitu terasest traatide või nailonist nööride kihti rehvil on)
  18. Mark või tootja nimetus.
  19. Tootemudel, seeriatähis.
  20. Maksimaalne rehvirõhk ja kandevõime.

Loe edasi

Rehvirõhk
Õige rehvirõhk on optimaalse kütusekulu ja rehvi pika eluea jaoks hädavajalik.
Kuidas õigete mõõtmetega rehve otsida?
Konkreetsele autole sobivad rehvimõõdud ja rehvirõhud on kirjas autol all olevate rehvide külgedel. Rehvirõhud võivad olla näidatud kütuseluugi siseküljel.
Rehvide kontrollimine
Olulised asjad, mida tasub rehvide kontrollimisel märgata. Mõnikord avaldab rehvi seisukord mõju auto peatumisele.