Rehvide kontrollimine

Kontrollige rehve vähemalt kord kuus ning enne ja pärast pikemaid sõite

Pöörake tähelepanu:

Turvise kulumisindikaatorid: Rehvidel on tugevast kummist ribad, mis tulevad nähtavale siis, kui rehviturvis on kulunud alla turvalist taset. Kui ribad on nähtaval, on aeg rehvid asendada. Kui te ei tea, kus ribad asuvad, vaadake rehvi küljel olevat märki kulumismärkide otsimiseks.

Rehvimustri sügavus on alla 1,6 mm: Vastavalt Euroopa seadustele peab suvisel hooajal rehvi mustrisügavus olema vähemalt 1,6 mm. Talverehvide korral on lubatud turvisemustri minimaalne sügavus 4 mm (talveperioodil). Kontrollige mustri sügavust sügavusmõõturiga (see on odav ja seda on lihtne soetada) ning veenduge, et mõõdate turvise sügavust nii sise- kui ka välisküljelt.

Võõrkehad on turvisemustri vahele kinni jäänud: Väikesed objektid jäävad sageli rehviturvisesse kinni, kuid tavaliselt on need hõlpsasti eemaldatavad. Siiski peaksite tähelepanu pöörama sellele, et rehvi kumm ei oleks vigastatud. Kui tundub, et kumm on läbistatud, jätke võõrkeha sisse ja pöörduge asjatundja poole. Vastasel juhul laseb rehv õhku välja või võib sõites hoopis puruneda.

Rehvide väliskülg on rohkem kulunud: Ülemäärane kulumine rehvi servades võib osutada alarõhule. Rehvid kaotavad ajapikku loomulikul teel rõhku, kuid madala rõhuga rehvidega sõitmine suurendab kütusekulu ja pidurdusteekonda. Kui märkate, et ainult esirehvidel on kulunud servad, võib see tuleneda valest kokkujooksust või rehvirõhust. Kontrollige regulaarselt rehvirõhku ja vajadusel pöörduge sillastendi pakkuva ettevõtte poole.

Rehvide keskosa on rohkem kulunud: Ülemääraselt kulunud turvise keskosa võib viidata ülerõhule. Liiga suur rõhk võib ka rehvi plahvatama panna. Mõõtke rõhku ja vajadusel vähendage seda soovitatavale tasemele. Soovitatud rehvirõhkude taseme andmed leiab reeglina auto kütusepaagi luugi siseküljelt.

Ühe rehvi ebaühtlane kulumine: Rehvi ebatasane kulumine võib näidata probleeme sõidukiga. Kui märkate korrapäratuid kulumisjälgi või paljaid laike, tuleks mõelda rataste tasakaalustamisele või kokkujooksu korrigeerimisele. Paljad laigud või kühmud annavad märku amortisaatorite kulumisest või vedrustuse probleemidest. Välistatud ei ole ka rehvi kehv kvaliteet.

Kõigi rehvide ebaühtlane kulumine: Rehvid ei kulu ühtlase kiirusega. Sõiduki esiosa kannab mootori raskust ja teeb enamiku juhtimistööst, mistõttu kuluvad esiteljel olevad rehvid kiiremini. Tagaveolisel autol reeglina vastupidi. Kui tundub siiski, et rehvid kuluvad tavapärasest kiiremini, kontrollige auto vedrustust ja alusvankrit. Kui rehvid kuluvad ühel pool sõidukit kiiremini, on aeg rataste kokkujooksu kontrollida.

Rehvide servad on sakilised: Kui märkate, et teie rehvide servad on muutunud sakiliseks või narmendavaks, on tõenäoliseks põhjuseks ebaühtlane hõõrdumine teepinnal. See näitab, et võib olla tuleb rataste kokkujooksu korrigeerida.

Rehvid on liiga vanad: Pöörake tähelepanu rehvi valmistamise aastatele, mille võib leida rehvi küljelt. Aja jooksul kaotab rehvikummi koostis oma omadused, mis avaldab negatiivset mõju rehvi haardeomadustele. Kui näete, et rehvi valmistamise aasta on piisavalt vana, asendage rehv ka siis, kui turvisemustri sügavus on piisav.

Loe edasi

Rehvide märgistused
Rehvidel oleva informatsiooni lugemine ja mõistmine.
Müüt või tegelikkus?
Populaarsed müüdid rehvide kohta.
Kuidas õigete mõõtmetega rehve otsida?
Konkreetsele autole sobivad rehvimõõdud ja rehvirõhud on kirjas autol all olevate rehvide külgedel. Rehvirõhud võivad olla näidatud kütuseluugi siseküljel.