Kuidas valida õigeid talverehve?

Talverehvid jagunevad neljaks: naastudega talverehvid, pehmed talverehvid, jäigad talverehvid ja universaalrehvid.

Naastrehvidel on suurepärased haarde omadused lumel või jäisel teepinnal. Need rehvid on mõeldud inimestele, kellele on oluline maksimaalne turvatunne karmides talvetingimustes. Samuti sobib see toode inimestele, kes elavad väljaspool linna ja on sageli silmitsi raskesti läbitavate ja harva puhastatavate teedega. Naastrehvidega kuival või märjal teel sõitmisel on järgmised puudused: sõites on müra suurem, suure kiirusel sõites pikeneb pidurdusteekond, auto võib sõidurajal ebastabiilsem olla. Naastrehve ostes oleks tark meeles pidada, et need on mõnedes riikides keelatud (Poola, Rootsi, Saksamaa jt), seega tuleb reisi planeerides veenduda, et sihtriigis on naastrehvide kasutamine lubatud. Eestis on keelatud sõita naastrehvidega ajavahemikul 1. maist kuni 15. oktoobrini.

naastrehvid

Pehmed talverehvid tagavad hea haardumise jäisel ja lumisel teel. Pakuvad maksimaalset turvalisust juhtudel, kui naastrehvid on keelatud. Pehmed rehvid on võrreldes naastrehvidega vaiksemad ja neid on võimalik kasutada ilma piiranguteta. Miinusteks on märgadel või kuivadel teepindadel kiire kulumine, ebastabiilsus suurematel kiirustel, pikem pidurdusteekond. Pehme koostisega rehve saab tuvastada nende puudutamise või kiirusindeksi abil. Mida väiksem on kiirusindeks, seda pehmem on rehvi koostis.

pehmed talverehvid

Jäigad talverehvid on mõeldud neile inimestele, kes sõidavad rohkem asfalteeritud, katkematute teede ääres. Selliseid teid puhastatakse tihti. Jäigad rehvid on teadaolevalt maksimaalse haardumisega märgadel ja kuivadel teedel või märjal pinnasel, nad on suurel kiirusel stabiilsed ja on pikema elueaga. Naastrehvi ja pehme rehvi eelised on ainult lumistel ja jäistel teedel.

talverehvid

Enamik meist arvavad nime vaadates, et universaalsed rehvid töötavad nii talvel kui ka suvehooajal väga hästi, kuid see pole tõsi. Talvel on soovitatav universaalrehve kasutades sõita väga aeglaselt ja ettevaatlikult, kuna enamik neist rehvidest on võrreldavad suverehvidega. Selle toote tunneb ära rehvi küljel oleva erinimetuse järgi: AW (Any Weather - kõikides ilmastikutingimustes) või AS (All Seasons - kõik hooajad).

universaalrehvid

Naastrehvidel, pehmetel rehvidel, jäikadel rehvidel ja universaalrehvidel võivad olla erinevad turvised, mis mõjutavad samuti rehvide omadusi.

Klassikaline ja pikalt tuntud turvisemuster on sümmeetriline. Sellel mustril on kuival sõiduteel ja kurvides keskmise kvaliteediga haarde omadused. Sümmeetrilise turvisemustriga rehvid on palju vaiksemad. Haarde omadused märjal teel on rahuldavad.

Suunatud turvisemustriga rehvidel (näitavad liikumise suunas) on madalam veeretakistus ja parem haarduvus märjal või lumisel teel. Kiirusomadused on piisavad. Rääkides nõrkustest tuleb märkida, et seda tüüpi turvisega rehvid on teedel liiga valjud ja kuluvad ebaühtlaselt, kuid sagedamini tekitavad ebaühtlast kulumist auto alusvankri seadistus ja liiga agressiivse sõidustiil.

Hiljuti on turule ilmunud ka asümmeetrilise turvisemustriga rehvid. Sellise rehvi üheks eeliseks on minimaalne müra. Selle turvisemustri eesmärk on tagada rehvide väga hea haardumine maanteel. See mõjutab ka rehvi kulumist ja stabiilsust kurvides. Puuduste hulka võib lugeda seda, et asümmeetriliste rehvide sooritus märgadel teedel on halvem.

Leia rehvid Rehvi mõõtude või Auto järgi

Loe edasi

Kuidas õigete mõõtmetega rehve otsida?
Konkreetsele autole sobivad rehvimõõdud ja rehvirõhud on kirjas autol all olevate rehvide külgedel. Rehvirõhud võivad olla näidatud kütuseluugi siseküljel.
Rehvirõhk
Õige rehvirõhk on optimaalse kütusekulu ja rehvi pika eluea jaoks hädavajalik.
Rehvide märgistused
Rehvidel oleva informatsiooni lugemine ja mõistmine.