EL-i rehvimärgis

 

EL-i rehvimärgis annab iga rehvi kohta tähtsat ohutus- ja keskkonnateavet. See aitab võrrelda rehvide haarduvust märjal teel, kütusesäästlikkust ja mürataset.

Kas teadsid, et rehvide arvele läheb kuni 20% sõiduki kasutatavast kütusest? Kõrge kütusesäästlikkuse märgisega rehvide valimine võimaldab ühe paagitäiega läbida pikema vahemaa ning vähendada CO2 heidet.

Lihtsalt öeldes vajavad kütusesäästlikud rehvid veeremiseks vähem energiat. See aga tähendab kokkuvõttes väiksemat kütusekulu. Selliseid rehve nimetatakse ka madala veeretakistusega rehvideks.

Kuidas kütusesäästlikkust hinnatakse?

Kütusesäästlikkust hinnatakse värvikoodiskaalal A-st G-ni. 

A (roheline) = kõrgeim kütusesäästlikkuse hinnang

G (punane) = madalaim kütusesäästlikkuse hinnang.

 

Mida hinnangud täpsemalt tähendavad? 

Erinevus hinnangute A ja G vahel võib tähendada kütusekulu vähenemist kuni 7,5% võrra. Teisisõnu öeldes võib G-hinnanguga rehvi asemel A-hinnanguga rehvi valimine säästa enam kui 6 liitrit kütust iga 1000 kilomeetri kohta.*

Kui bensiiniliitri keskmine hind on 1,50 eurot, teeb see rehvide kasutusea jooksul enam kui 300 eurot kokkuhoidu.*

Ei tasu unustada, et samal ajal väheneb ka mõju keskkonnale!

Mis veel kütusesäästlikkust mõjutab?

Optimaalne ja õige rehvirõhk. Vale rehvirõhk suurendab veeretakistust ja mõjutab haarduvust märjal teel.. Auto kaal ja sõidu stiil võivad samuti omada suurt mõju kütusekulule. Säästlik ja keskkonnasõbralik sõidustiil võib aidata oluliselt kütusekulu vähendada.

* Põhineb keskmisel kütusekulul 8 litri/100 km, kus kütus maksab 1,5 EUR/liiter ja läbitakse 35 000 km vahemaa 

Kõrge märjal haarduvuse hinnanguga rehvide pidurdusmaa on märjal teel täielikult pidureid rakendades lühem..

Mis on haarduvus märjal teel?

„Haarduvus märjal teel“ on rehvi võime suruda end vastu teed märgades tingimustes. EL-i hinnang keskendub vaid märjal haarduvuse ühele aspektile – rehvi pidurdusvõimele märjal teel.

KUIDAS HINNATAKSE HAARDUVUST MÄRJAL TEEL?

Haarduvust märjal teel hinnatakse skaalal A-st F-ini:

A = kõrgeim hinnang;

F = madalaim hinnang. Hinnanguid D ja G sõiduautode puhul ei kasutata.. 

Mida hinnangud tähendavad? 

Hädaolukorras võivad paar meetrit olla määravad. Sõiduauto puhul, mis rakendab pidureid täielikult kiiruselt 80 km/h, on A-hinnanguga rehvide pidurdusmaa kuni 18 meetrit lühem, kui F-hinnanguga rehvide puhul. *

Märkus. Sõitmisel PEAD alati kinni pidama soovitatud peatumisteekonnast.

*Mõõdetud vastavalt EÜ määruses 1222/2009 sätestatud testmeetoditele. Pidurdusmaad võivad olenevalt sõidutingimustest ja teistest mõjutavatest teguritest erineda.

Märgise väärtused on vaid näitlikustamiseks. Konkreetse rehvi valiku/mõõdu väärtused võivad erineda.

 

Osa sõidukite möödumismürast tekitavad rehvid. Hea mürahinnanguga rehvide valimine võib vähendada teie sõitmisega kaasnevat mõju ümbritsevale keskkonnale.

Mida EL-i mürahinnang mõõdab?

EL-i hinnang mõõdab rehvi tekitatavat välismüra detsibellides..

MÜRATASEME KLASSID

Kuna paljud inimesed ei tunne detsibelli väärtusi, tähistatakse rehvi mürataset mustade lainetega valjuhääldi pildiga. Mida rohkem laineid, seda rohkem müra rehv teeb.

  • 1 must laine: vaikne (vähemalt 3 dB alla Euroopa piirmäära)

  • 2 musta lainet: mõõdukas (Euroopa piirmäära ja alla 3 dB vahel)

  • 3 musta lainet: vali (üle Euroopa piirmäära)

 

Mida hinnangud tähendavad?

Detsibellide tasemeid mõõdetakse logaritmilisel skaalal. See tähendab, et kasv vaid mõne detsibelli võrra muudab väga oluliselt müratasemeid. Tegelikult kahekordistab helitugevuse erinevus 3 dB võrra rehvi tekitatavat välismüra. 

Mõtle tuhandetele autodele igapäevaselt meie teedel. Kujuta ette, kui palju vaiksemad meie linnad oleksid, kui me kõik valiksime madalama mürahinnanguga rehvid.

 

Kokkuvõte

Üldiselt on ELi märgis, mis on kasutusel olnud alates 2012. aastast, andnud kasutajatele kiire
võimaluse võrrelda erinevaid turul pakutavaid rehve. Isegi ühe ja sama toote puhul on ELi märgised
sõltuvalt rehvimõõdust erinevad, seega tuleks alati uurida pigem konkreetset suurust kui tootesarja
ennast. Samuti tuleb märkida, et ELi rehvimärgised ei ole täiuslikud, kuna need jätavad tähelepanuta
mõned olulised näitajad, nagu kulumine, vesiliug ja kuivus.

 

Loe edasi

Rehvirõhk
Õige rehvirõhk on optimaalse kütusekulu ja rehvi pika eluea jaoks hädavajalik.
Kuidas õigete mõõtmetega rehve otsida?
Konkreetsele autole sobivad rehvimõõdud ja rehvirõhud on kirjas autol all olevate rehvide külgedel. Rehvirõhud võivad olla näidatud kütuseluugi siseküljel.
Rehvide märgistused
Rehvidel oleva informatsiooni lugemine ja mõistmine.